TA STRONA UŻYWA COOKIES. Korzystając ze strony akceptujesz stosowanie cookies, zgodnie z Twoimi aktualnymi ustawieniami przeglądarki (zmiana ustawień). Akceptuję
Dowiedz się więcej o cookies i naszych zasadach przetwarzania danych osobowych jako Administratora, w związku z obowiązującym RODO w (polityka prywatności)

Redundancja

Redundancja w komunikacji umożliwia definiowanie nadmiarowych tras komunikacyjnych, które mogą być używane wzajemnie zamiennie (rodzaj gorącej rezerwy) przy dostępie do danych czasu rzeczywistego. Ponadto wszystkie trasy muszą być okresowo sprawdzane, aby zapobiec sytuacjom, kiedy droga zapasowa jest z jakiegoś powodu niedostępna, a system o tym nie wie.

Redundancja w centrali NCP polega na "zdublowaniu" sterowania, poprzez zastosowanie dwóch urządzeń Call Manager, połączonych w odpowiedni sposób. System umożliwia pracę centrali w trybie zabezpieczonym przed awariami sprzętu lub drogi połączeniowej. W przypadku, gdy jeden z NCP-CM ulegnie awarii, drugi przejmie jego rolę i zapewni sterowanie dla pozostałych urządzeń (gateway, telefony VoIP, etc.).

W trybie redundancji rozróżniamy dwa rodzaje sprzętu:

MAIN - centrala skonfigurowana jako "nadrzędna", z której synchronizowana będzie centrala BACKUP;
BACKUP - centrala sformatowana jako ta, która pobierze konfigurację, nagrania i pliki billingowe z centrali MAIN.

Rozróżniamy również dwa rodzaje trybu pracy:

RUNNING - centrala aktywna, która aktualnie steruje działaniem procesów i urządzeń;
STANDBY - centrala w trybie czuwania. Gdy otrzyma informację o awarii drugiego urządzenia, przejdzie w tryb RUNNING.

Po pełnej synchronizacji urządzenia BACKUP, konfiguracja systemu redundantnego odbywa się jednorazowo. Wszelkie zmiany wprowadzone w jednym Call Manager'ze będą zastosowane w urządzeniu BACKUP. System redundantny charakteryzuje się (oprócz jednorazową konfiguracją) jednym adresem IP, pod którym będzie dostępne urządzenie pracujące w trybie RUNNING.

CMredund1
 
Dwa urządzenia połączone są dwoma interfejsami (INT oraz RDU), w celu zapewnienia niezawodnego systemu sprawdzania stanu jednego z dwóch Call Manager'ów. Dodatkowo, w celu sprawdzania stanu systemu redundancji, możliwym jest ustalenie automatycznego przełączania ze stanu RUNNING na STADBY, według harmonogramu.
 
CMredund2

Facebook

Powiązane

  • Serwer NCP

    Doskonała jakość komunikacji i elastyczność centrali telefonicznej NCP stanowią podstawy do projektowania bezpiecznych rozwiązań VoIP. To platforma telekomunikacyjna IP o wydajności do 300 jednoczesnych rozmów i 20 połączeń video nawet dla 10.000 użytkowników. Centrale serii Slican NCP...

  • Aparaty telefoniczne Slican

    Aparaty telefoniczne dedykowane do central telefonicznych Slican NCP to sprawne i wygodne narzędzie w codziennej pracy. Programowalne przyciski i funkcje pozwalają na personalizację aparatu i dopasowanie go do swoich potrzeb. Telefony doskonale prezentują się na biurku. Wybrane modele...

  • Oprogramowanie

    Najnowszej generacji pakiet aplikacji Slican wspiera pracę zespołową i komunikację. Jest zbiorem intuicyjnych rozwiązań działających na komputerach i smartfonach. Integruje zaawansowane funkcje łączności telefonicznej z obsługą typu "wybierz i kliknij". Aplikacje zaprojektowano z myślą o...

  • Integracja

    Integrujemy rozwiązania i ludzi Nowy firmware 6.40 w serwerach Slican jeszcze mocniej integruje centrale, technologie, różnorodne aplikacje i systemy. Udostępniamy zupełnie nową klasę programu, który dostarcza wachlarz nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. {{W name=newsNormal...

partner.logos


logo-blower  logo_foneo  logo-slican